MODADA REKLAM KAMPANYALARI

MODADA REKLAM KAMPANYALARI

Reklam kampanyaları her bir marka için gizli bir silah görevindedir. Markanın mesajını oluşturmada ve kitlelerin dikkatini çekmede özellikle önemli bir rol oynar. Öyle ki çoğu başarılı reklam kampanyasında, çarpıcı bir bakış açısı markanın ürünlerinin çok daha önüne geçip markayı taşır. Bu blog yazımızda bunu büyük ölçüde başarmış, birçok yenilikçi ve başarılı reklam kampanyasına imza atmış Benetton markasını inceleyeceğiz.

Benetton markasının kreatif direktörü Olivia Toscani reklam konusunda uzmandı ve Benetton reklamlarında gerçekleştirdiği tartışmalı işleriyle oldukça ses getirerek büyük başarı sağladı. Bir rahibenin bir rahibi öpmesi, beyaz bir bebeğin siyahi bir göğüsten süt emmesi ve farklı ırklardan oluşan bir aile tablosu Toscani’nin işlerinden sadece birkaçıydı.

1984 yılında her ırktan modele Benetton kıyafetleri giydirilerek All The Clours Of The Word (Dünyanın Bütün Renleri) kampanyası altında reklam çekimleri yapıldı. Bu o dönem için oldukça cesur bir işti. 1989 yılından sonra ise kıyafetlerin görüntüsü olmaksızın daha politik ve şaşırtıcı imgelerin yer aldığı bir duruş tüm reklam panolarını ve dergileri süslemeye başladı. Bununla birlikte reklamlarının sanat eserleriyle olan benzerliği de eleştiri almaktaydı ki AIDS den ölmek üzere olan bir adamın olduğu reklam resmi ünlü Pieta eserine olan benzerliğiyle tartışma yaratmış ve eleştirilmişti. Ancak bu başarılı bir şekilde marka bilinirliğini artırmış ve ürün satımının önünü açmıştı.

2000 yılında Toscani hüküm giymiş katillerin portrelerinden oluşan We On Death Row (Biz,Ölüm Hücresinde) isimli çalışmasıyla sınırları zorlamış olacak ki kamuoyu isyan etmiş ve Benetton'ın kampanyasını kurbanların kanı üzerine kurduğu söylenmiştir. Bunun üzerine Benetton bayiliği feshedilince Benetton ve Toscani yollarını ayrılmıştı.

Toscani her ne kadar eleştirilip zaman zaman da garipsense de renkli kazaklarıyla bilinen bir markayı bambaşka bir yere taşıdığı da tartışılmazdı.